Znamy najbardziej odpowiedzialną społecznie firmę w Zachodniopomorskiem!
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR, ang. Corporate Social Responsibility) od wielu lat niezmiennie zyskuje na popularności. Mianem tym określa się działania firmy oparte na etycznych zasadach, przejrzystej polityce i zrównoważonym rozwoju. Właśnie pod tym kątem oceniono firmy z zachodniopomorskiego, w trakcie Plebiscytu „Równa Firma”.
2015-03-19, 14:15

Celem Plebiscytu „Równa Firma” jest nagrodzenie przedsiębiorstw, które na co dzień stosują zasady CSR i motywowanie ich do dalszych działań - mówi Katarzyna Kazojć z Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego, pomysłodawca konkursu. Chcemy też ułatwić studentom kontakt z biznesem oraz promować społeczną odpowiedzialność w środowisku lokalnym - dodaje.

W tym roku na miano “Równej Firmy” wg oceny Kapituły Plebiscytu zasłużyła firma DGS Poland z Mierzyna k. Szczecina, produkująca aparaty słuchowe oraz urządzenia diagnostyczne i komunikacyjne. Swoją działalność w zakresie CSR firma sprawnie łączy z branżą, w której działa.

Jest tego sporo - mówi Joanna Pieczykolan z DGS Poland - od wsparcia szkół i społeczności lokalnej, przez współpracę z ośrodkami dla osób niedosłyszących i udział w projekcie aktywizującym zawodowo osoby niepełnosprawne, aż po ogólne propagowanie tematyki związanej z niedosłuchem.

Firma dba też o swój wizerunek wśród przyszłych pracowników - organizuje praktyki i staże dla studentów, wspiera konkursy naukowe, funduje nagrody.

Obopólny zysk
Bycie odpowiedzialnym społecznie to obopólny zysk. I fantastycznie, że prowadzenie biznesu i wspieranie społeczności się nie wyklucza, a wręcz zazębia - podkreślała Pieczykolan odbierając nagrodę. Oprócz statuetki i tytułu „Równa Firma” DGS Poland otrzymał certyfikat „Organizacja Społecznie Zaangażowana” od patrona Plebiscytu chcepomagac.org.

Dodatkowo specjalne wyróżnienia za swoją działalność w kategoriach edukacja i rozwój, innowacje społeczne, aktywność społeczna otrzymały kolejno: Multimedialne Muzeum Na Klifie w Trzęsaczu,
Clochee oraz Tomasz Gierwiatowski LIGA SUPERBOHATERÓW.

Odpowiedzialny społecznie może być każdy
W tegorocznej, trzeciej już edycji Plebiscytu, zgłoszono ponad 100 firm z regionu, a 38 z nich zdecydowało się na udział. Uczestników Plebiscytu charakteryzowała duża różnorodność - zarówno jeśli chodzi o wielkość, jak i branże. Znalazły się tu firmy mikro, małe i duże, firmy informatyczne, kosmetyczne, z branży hotelarskiej, edukacyjnej, prawnej, a nawet morskiej.

Małe gesty znaczą wiele
Kapituła Plebiscytu oceniając firmy brała pod uwagę szereg kryteriów, jak choćby dbałość o środowisko i pracowników, komunikowanie się ze społecznością lokalną, czy posiadanie strategii CSR. Liczyły się każde działania, nawet te z pozoru drobne i oczywiste - wydłużenie płatności za faktury, przejrzyste umowy, elastyczne godziny pracy, czy organizowanie Wigilii lub Dnia Dziecka w firmie.

Rozstrzygnięcie plebiscytu odbyło się 19 marca 2015 roku, w Szczecinie.
Patronat na inicjatywą objął: Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz, Miasto Szczecin, Liga Odpowiedzialnego Biznesu, Organizacja Społecznie Zaangażowana chcepomagac.org, Klaster IT, Technopark Pomerania, 4C Centrum Ekonomii Społecznej, Telewizja Pomerania, TVP Szczecin, Kurier Szczeciński oraz Szczecin Blog.

KONTAKT / AUTOR
Kamila Romanowicz
Specjalista ds. PR Plebiscytu Równa Firma
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.